Dankzij de aangepaste vorm van bushaltebanden kunnen bussen dichter bij het perron stoppen zonder de carrosserie te beschadigen.
Veiliger verkeer
Veilig rijden begint met een goede zichtbaarheid. “Reflectorelementen – met meerdere reflectoren, reflectorstrips of ledlicht – helpen chauffeurs om de weg beter te ‘lezen’, zeker bij slecht weer of in het duister. Deze rechte elementen of bochten worden vaak gebruikt in vluchtheuvels of om rotondes af te bakenen. Eilandbanden – in uitgewassen wit beton – reflecteren dan weer het licht van de koplampen bij slecht verlichte wegen.
Een veilige straatinrichting houdt ook rekening met zachte weggebruikers. De zogenaamde ‘mindervalidenbanden’ zijn lage inritbanden. Ze loodsen personen in een rolstoel, ouderen met een rollator of mensen met een kinderwagen snel en veilig van de rijbaan naar het voetpad. In het Streetline-gamma vind je om die reden inritbanden met een diepte van 1 meter. Zo zijn ze minder stijl.
Bushaltebanden – of perronbanden – helpen passagiers dan weer veilig op en van de bus. Door de aangepaste vorm kunnen bussen dichter bij het perron stoppen zonder de carrosserie te beschadigen. Je kiest uit verschillende hoogtes om het perron optimaal aan te sluiten op de busvloer.”