Fietspad met roffeltegel en bushalteband

Fietspadtegels

Een fietspad moet duidelijk zichtbaar en vlak zijn. Je wil als fietser onderweg niet té veel hobbels en ribbels die je van je zadel lichten. De Ebema-karteltegel is specifiek ontwikkeld voor paden. De kartels haken in elkaar zodat opsluitbanden overbodig zijn. Dat is handiger, mooier en budgetvriendelijk.

Als afscheiding tussen het fietspad en de rijbaan, leg je best de roffeltegel. Het reliëf zorgt voor een roffelgeluid wanneer een chauffeur of fietser erop rijdt. Een handig ‘alarmsignaal’. Zowel de karteltegels als roffeltegels zijn beschikbaar in verschillende maten en kleuren. Voor de  roffeltegel is een lichtgrijze of witte tint aangewezen om ook visueel de afscheiding duidelijk te maken.

Betonstraatstenen en verkeersgeleiders

Ook met betonstraatstenen zonder velling of afgeschuinde kant leg je makkelijk een aangenaam fietspad. Ebema_LivingCity beschikt over fietspadstenen in diverse Belgische formaten zonder opstekende randen. Zo verzeker je een glad oppervlak om over te rijden.

Om vervolgens het pad af te scheiden van de rijbaan, zijn er onze fietspadscheidingsbanden.

Fietsstalling met Ebema CustomConcrete
Project Wiekevorst

Fietsenstallingen

Aan stations, parkings, pleinen, bibliotheken, scholen, enzovoorts wil je niet enkel parking voor wagens maar ook voor fietsers voorzien. Ebema_LivingCity denkt graag met je mee over de meest geschikte optie: gegarandeerd esthetisch verantwoord en functioneel. Een afgebakend terrein voor de fietsenstalling? Of betonelementen met uitsparingen voor het parkeren van fietsen? Het kan perfect.

Op maat van je project

Ons gamma voor fietsinfrastructuur is erg uitgebreid maar ook maatwerk behoort vanzelfsprekend tot de mogelijkheden, net zoals je dat van Ebema verwacht. Kijk maar naar Wiekevorst waar we de omgeving rond de kerk hielpen herinrichten met onder meer faciliteiten voor het parkeren van fietsen verwerkt in betonnen zitbanken.

Of bekijk onze oplossingen voor de brug over het Albertkanaal in Zutendaal. We installeerden er fietsgreppels én een wielvriendelijke trap. De treden kregen een speciaal antislipprofiel om de oversteek nog gemakkelijker en veiliger te maken. En daar stopt het niet: 12 bruggen over het Albertkanaal zullen dit type wielvriendelijke trap krijgen.

Meer weten over ons aanbod voor fietsinfrastructuur? Neem snel contact met ons op.

Ontdek meer thematische blogposts